Hamilelik testi pozitif sonuçlandığında, kadının adet döngüsünün sona ermesi beklenir. Bu durum, vücudun hamileliğe adapte olma sürecinin bir parçasıdır. Ancak bazı kadınlar, bu dönemde hafif kanama veya lekelenme yaşayabilir. Bu durumun, normal adet kanaması ile karıştırılmaması önemlidir; zira bu, embriyonun rahim duvarına tutunmasından kaynaklanan bir durumdur.
Hamilelik testi pozitif çıktıktan sonra adet olunmaz.
Çünkü döllenme ile birlikte vücutta farklı hormonlar salgılanır ve yumurtlama döngüsü durur.
Ancak bazı kadınlarda hamileliğin ilk aylarında hafif lekelenme görülebilir. Bu durum adet kanaması ile karıştırılabilir, ancak aslında rahim duvarına yerleşen embriyonun neden olduğu bir kanamadır.
SON YAZILAR